1993

2 January 2010 at 16:27 (Poems/Poetry) ()

POWIERZ MI
Twoje słowa stają się mniej realne,
a dni szarzeją, zasłaniają cię.
Pytasz dlatego ‘dlaczego’;
kładąc rękę na głowie,
otwierając sekretne wnętrze.
Nie mam prawa wstępu.
Nie wiem czy jestem ci jeszcze potrzebna.
Szarzejąc w tłumie,
gubię dręczące ‘dlaczego’
by spotkać osobę, która zaufa mi
i powierzy najskrytsze sekrety.

OD NOWA
Bawię się kwiatkiem
bawię wspomnieniem.
Raduję się ze szczęścia
raduję z chwil.
Podziwiam ludzi
podziwiam ciebie.
Ukradkiem ocieram łzy.
Nastawiając budziki do startu zaczynam odliczanie
i pędzę w nieskończoność do miejsca,
gdzie przeżyję życie od nowa.

TE SAME TWARZE
Błądzimy wśród zgiełku,
dążąc do celu i miejsca.
Zapominając o drobnostkach
brniemy przez zatłoczone ulice.
Nie potrafimy odnaleźć kierunku,
do którego zmierzamy.
Gra kolorów i kształtów
zaczyna nocą ulegać zmianie.
My nie wiedząc o tym dalej idziemy przed siebie;
Spoglądając na te same twarze
a jednak znacznie inne od tych
na jakie patrzyliśmy za dnia.


ZMARTWIENIA
Powiązane razem
poplątane
zawiązane na pętelkę
obszyte grubą nicią
przecinane nożyczkami
popijane winem
podkładane jak oliwa do ognia
zakładane na szyję
trudne do odplątania.
Jest ich cała masa.
Nie wiem czy się w tym nie pogubiłam.
Zacznijmy od nowa;
Powiązane razem…..


KOLORY
W niebieskiej sukience,
z parasolką w ręce
patrzę na kałużę zniekształcającą postać.
Widzę małą dziewczynkę
z przerażeniem w oczach,
grymasem na ustach,
bo nie wiem czy patrzę na siebie,
czy na kogoś, kogo opuściły wszelkie kolory życia….
i ten niebieski akcent sukienki
ma tuszować smak goryczy.

POCZĄTEK KOŃCA
Ktoś zapukał do drzwi.
Otworzył je,
wszedł do środka.
Podał mi pomocną dłoń,
której się kurczowo złapałam.
Wyszliśmy na dwór.
Dopiero tu mogłam spokojnie wciągnąć powietrze.
Wtedy już mogłam rozluźnić uścisk i puścić jego dłoń.
Poszłam krętą ścieżką – SAMA…..

Leave a Reply

