Styczeń – Marzec/January – March 2001

17 November 2009 at 1:14 (Poems/Poetry) ()

DEGUSTACJA POMYSŁÓW
Karmię pomysłami
nadającymi do jednorazowej degustacji
… lecz ty je połykasz!
Nabite na widelec
domagają się ułaskawienia,
zrozumienia histerycznych wynaturzeń.
Smakują jak komplementy,…
sprowokowane do aktywnej pozy.
Ty – autentyczny smakosz
eksperymentów kulinarnych
odstawiasz deser.
Połykasz mnie w geście wielkiej odwagi.
Doktora. (02 styczeń 2001)

ODZIENIE
Futerko ze szczęścia.
Rozmiar 38.
W sam raz dla mnie…. potykam się o własny krzyk.
Mistrzynie kłamstwa dbają o powierzchowność.
Nie poddają się  tak łatwo.
Tworzą kontynent
smutku, magii i upartej nadziei.
Powodowane tuzinem kaprysów,
żonglują porami roku.
Co druga upadnie do kałuży rozmiarów. (28 styczeń 2001)

WIARA W SIEBIE
Zatrzymałam się w tyle,
jakbym chciała ją pochwycić
przed upadkiem w otchłanie niepewności,
albo rozbiciem o mur ryzyka.
Musiałyśmy się z tym uporać.
Przed siedmioma dniami
nasza świadomość,
podobnie jak nasze ciało,
zrzuciła z siebie całą „odzież”,
wczołgała wraz z resztą ciała
do ciasnoty przepychu.
Matowa podłoga czekała
na punkt zwrotny
siedmiu etapów eliminacji.
Zatrzymałam się w tyle,
lecz osłabiona natarczywym : jeszcze nie teraz
upadłam.
UPADŁAM. (03 luty 2001)

GŁUPIE ZWIERZENIE ZAKOCHANEJ
Nalepki z oklepanymi stwierdzeniami
typowymi dla zakochanych
osaczają strzępy dumy.
Mężczyźni z reguły zacinają się przy goleniu;
Ta sama krew lepi się do mojego ubrania.
Jak mogłaś niczyja kochanko
zabrać mnie na przejażdżkę.
Spowodowałaś wypadek
by pokazać, że to nie śmierci mam się bać
a siebie.
Wygrałaś ze wszystkim co przeżyło,
by umarło inaczej niż zakochani. (03 luty 2001)

FORMA
Kapało.
Wtedy to utracony czar,
rozsmarowany na retrospekcjach
jak smaczna polewa czekoladowa na torcie,
nie wyobrażał sobie zbrodni,
której w pewnych okolicznościach nie popełnił.
Kapało polewą.
Wszystkie nadęte terminy
wykorzystano do rozkrojenia opinii społeczeństwa.
Dwuznaczny wyrób
ulegał przeterminowaniu
z nadmiaru słodkości. (18 luty 2001)

ZASPOKAJAJĄC
Kiedy fizyczny apetyt
zajeżdża zbyt szybko pod twój dom,
… wzbudza podejrzenie.
Wścibscy wylewają filiżanki
podłości i wstydu na naszego człowieka.
Wyleciał i wleciał do osoby,
z którą rozmawialiśmy o teoriach.
Odbijaliśmy te teorie
od ścian prawdopodobieństwa.
Zaspokoiliśmy apetyt wścibskich. (20 luty 2001)

Leave a Reply

